TAULA RODONA
COM SOBREVIU UN CLUB DE JAZZ? NOVES ESTRATÈGIES DE PROGRAMACIÓ
La ràpida expansió de la COVID-19 ens ha fet ser conscients de manera dràstica de la fragilitat de la vida humana, i condiciona moltes les vessants de la seva activitat. La creació artística i la seva difusió participen d\’aquesta fragilitat i, en el món del jazz, els clubs dibuixen noves estratègies per tal d\’afrontar la situació present i imaginar el futur. Els participants d\’aquesta taula taula rodona, responsables de diferents clubs a Europa, compartiran les seves experiències i visions per tal de continuar programant en el context actual.
PONENTS
JOAN MAS
Joan Mas és el fundador i el director del Jamboree Jazz. Amb només 27 anys, va muntar Mas i Mas Bar a Barcelona, on hi punxava com a dj. Més tard, l’any 1991 va inaugurar La Boîte, que es va convertir en una sala de culte pels amants del blues, i dos anys més tard va crear el Jamboree i el Tarantos, amb actuacions de jazz i de flamenco respectivament. Posteriorment, amb l’objectiu de fer un pas cap a l’electrònica, va crear Moog. L’últim local que va obrir va ser la Cova del Drac-Jazzroom l’any 2001, on es programaven concerts diaris de jazz. Una altra fita important és el Mas i Mas Festival, que es va crear el 2003 per intentar consolidar una programació estable i variada durant el mes d’agost a Barcelona, mentre no hi havia pràcticament cap altra oferta musical en aquell mes d’estiu.
FRANK VAN BERKEL
Frank van Berkel és el cap de programació de BIMHUIS Amsterdam des del 2018, un espai destinat a músics pioners de totes les generacions, tant de l’escena local com de la internacional. Amb aproximadament 300 concerts cada any, la seva programació ofereix una visió completa de les novetats i innovacions del jazz, música improvisada i molts altres gèneres, incloent músiques del món o la música electrònica. BIMHUIS és membre fundador de la Europe Jazz Network.
MICHAEL STÜCKL
Michael Stückl és el director i director artístic de Unterfahrt, el club de jazz més important de Múnich. Des del 2001 treballa en el camp del control mèdic i de la informàtica hospitalària, però Stückl és un amant del jazz. Ja amb 17 anys, organitzava concerts a la seva ciutat natal, Oberammergau. Quan va arribar a Múnich per a estudiar, va començar a treballar a Der Unterfahrt i poc després es va encarregar de les seves finances i la publicitat. Des de llavors, s’ofereix voluntari per al a continuació de The Underpass. Pel seu compromís, la ciutat de Munich el va honorar l’any 2008 amb la medalla Munich s’il·lumina.
ÁBEL PETNEKI
Ábel Petneki prové d’Hongria i, des de 2017, és promotor de concerts de jazz, música contemporània i clàssica a Budapest Music Center i Opus Jazz Club.
Amb més de 400 concerts cada any, la principal missió de Budapest Music Center segueix sent la mateixa de quan es va fundar: presentar la música contemporània hongaresa i europea com a promotor de concerts, segell discogràfic, biblioteca musical i centre d’informació.
A més, Ábel Petneki té experiència amb contractació i màrqueting.
MODERADOR
BORJA DUÑÓ
Borja Duñó és periodista, actualment cap de redacció i editor de música a Time Out Barcelona. Va coordinar durant sis anys i mig el suplement cultural Play del diari Ara i ha col·laborat en mitjans com Mondosonoro i Rockdelux. A més, ha programat concerts a l\’antiga sala Elèctric i ha participat com a guionista al documental A film about kids and music de la Sant Andreu Jazz Band.